Pokračovali jsme pak 2. stupněm, kde se na začátku žákům zas tak moc spolupracovat nechtělo, ale když zjistili, že nehodnotíme správnost odpovědí a že si vlastně budeme tak trochu hrát… přizpůsobili se situaci a nejen že spolupracovali, ale i si to užívali. Závěrem nám pak vyplnili hodnotící dotazníky, kde nám napsali, že se jim to líbilo a i je to bavilo. Nejvíce je, dle dotazníků, zaujaly ochranné prvky bankovek. Absolvovali kvíz a získali Účastnický list.
Videoklip najdete zde: https://youtu.be/gmHQYOEMIAQ
Další skupinu pak tvořil 1. a 2. ročník a protože šlo o žáky na začátku školní docházky, zvolili jsme opět počáteční téma Koloběh peněz v domácnosti. Zase jsme si hráli a žáci se velmi rádi vžívali do rolí různých povolání. Nakonec jsme nezapomněli ani na odměny a účastnický list pro jednotlivé třídy.
Videoklip shlédněte zde: https://youtu.be/sioYSqiZY1s
V další skupince jsme se potkali s 3. a 4. ročníkem (IV. třída). Tady jsme na vlastní kůži vyzkoušeli jakou mají funkci peníze, ukázali jsme si ochranné prvky bankovek i platebních karet a poskládali společně puzzle. Ani tady nechyběl závěrečný kvíz a předání účastnického listu.
Na videoklip se koukněte zde: https://youtu.be/Hdv32IgPf-E
V této skupině jsme probírali téma Vznik peněz, ochranné prvky, platební styk. I když šlo o žáky patřící věkově do vyšších ročníků zvolili jsme jedno z prvotních témat a zase jsme si hráli… žáci to vzali s nadšením a hry si užívali. Nechyběl ani závěrečný kvíz a předání účastnického listu.
Videoklip z této skupiny (VI. třída) zde: https://youtu.be/iJUlWK0C2vk
A protože peníze jsou opravdu důležité a u nich to všechno začíná i tady v VII. třídě jsme probrali Vznik peněz, ochranné prvky, platební styk. Ve třídě nebylo mnoho žáků a tak se všichni dostali ke slovu a v praktických ukázkách si toho vyzkoušeli opravdu spoustu. Ani tady jsme nezapomněli na závěrečný kvíz a předání účastnického listu.
Videoklip ze skupiny VII. třída najdete zde: https://youtu.be/tMpWyD0uLao
V posledním ročníku (IX. třída) jsme zvolili téma Úvěry, kde se žáci podrobně seznámili s jejich problematikou a nástrahami. Ukázali jsme jim jak číst ve smlouvách a na jaká data se zaměřit. Vysvětlili jsme si, co jednotlivé pojmy znamenají a jaký mají význam pro uživatele. I zde žáci absolvovali kvíz a dostali účastnický list.
Na videoklip se můžete podívat zde: https://youtu.be/SvQc-wBLrNs