Pozvánka na on-line kongres Jsem maminkou II (18. – 24. 10. 2021)

autor: | 30.09.2021 | Nezařazené

Srdečně vás zveme na on-line kongres Jsem maminkou: mateřství, ženství, vztahy a přístup k dětem, který bude probíhat od 18. do 24. října 2021. Registrovat se na něj však můžete už nyní:
https://www.jsemmaminkou.cz/on-line-konges/

Kongres vznikl pro podporu žen a maminek, aby svůj život i mateřství mohly prožívat v souladu samy se sebou, se zachováním svých osobních hranic a svých potřeb. Ukázat jim, že i těžké a náročné situace mají řešení a že v nich nejsou samy. Chtěly jsme maminky inspirovat jak lze přirozeně rozvíjet a vzdělávat jejich děti, ale i sebe.

lektoři kongresu Jsem maminkou

Od října do listopadu 2020 jsme navštěvovali SŠ, ZŠ a MŠ Lipník nad Bečvou – speciální škola.

 Celkem jsme v dané škole realizovali 7 skupin a i přes to, že počet žáků byl v celku malý, někdy bylo náročné se jim přizpůsobit a udržet jejich pozornost.

 A vše začínalo od základů, v 1. stupni jsme si říkali, kde se beroou peníze, vyzkoušeli si, jak je náročné je vydělávat a také jak snadné je je utrácet. Vše formou zábavné hry plné úkolů a nástrah.Všichni zúčastnění závěrem dostali drobnou odměnu a celá třída pak účastnický list.

Videoklip můžete zhnédnout zde: https://youtu.be/_yEUwHnFUjU

Pokračovali jsme pak 2. stupněm, kde se na začátku žákům zas tak moc spolupracovat nechtělo, ale když zjistili, že nehodnotíme správnost odpovědí a že si vlastně budeme tak trochu hrát… přizpůsobili se situaci a nejen že spolupracovali, ale i si to užívali. Závěrem nám pak vyplnili hodnotící dotazníky, kde nám napsali, že se jim to líbilo a i je to bavilo. Nejvíce je, dle dotazníků, zaujaly ochranné prvky bankovek. Absolvovali kvíz a získali Účastnický list.

 

Videoklip najdete zde: https://youtu.be/gmHQYOEMIAQ

 

Další skupinu pak tvořil 1. a 2. ročník a protože šlo o žáky na začátku školní docházky, zvolili jsme opět počáteční téma Koloběh peněz v domácnosti. Zase jsme si hráli a žáci se velmi rádi vžívali do rolí různých povolání. Nakonec jsme nezapomněli ani na odměny a účastnický list pro jednotlivé třídy.

 

Videoklip shlédněte zde: https://youtu.be/sioYSqiZY1s

 

V další skupince jsme se potkali s 3. a 4. ročníkem (IV. třída). Tady jsme na vlastní kůži vyzkoušeli jakou mají funkci peníze, ukázali jsme si ochranné prvky bankovek i platebních karet a poskládali společně puzzle. Ani tady nechyběl závěrečný kvíz a předání účastnického listu.

 

Na videoklip se koukněte zde: https://youtu.be/Hdv32IgPf-E

 

V této skupině jsme probírali téma Vznik peněz, ochranné prvky, platební styk. I když šlo o žáky patřící věkově do vyšších ročníků zvolili jsme jedno z prvotních témat a zase jsme si hráli… žáci to vzali s nadšením a hry si užívali. Nechyběl ani závěrečný kvíz a předání účastnického listu.

 

Videoklip z této skupiny (VI. třída) zde: https://youtu.be/iJUlWK0C2vk

 

A protože peníze jsou opravdu důležité a u nich to všechno začíná i tady v VII. třídě jsme probrali Vznik peněz, ochranné prvky, platební styk. Ve třídě nebylo mnoho žáků a tak se všichni dostali ke slovu a v praktických ukázkách si toho vyzkoušeli opravdu spoustu. Ani tady jsme nezapomněli na závěrečný kvíz a předání účastnického listu.

Videoklip ze skupiny VII. třída najdete zde: https://youtu.be/tMpWyD0uLao

 

V posledním ročníku (IX. třída) jsme zvolili téma Úvěry, kde se žáci podrobně seznámili s jejich problematikou a nástrahami. Ukázali jsme jim jak číst ve smlouvách a na jaká data se zaměřit. Vysvětlili jsme si, co jednotlivé pojmy znamenají a jaký mají význam pro uživatele. I zde žáci absolvovali kvíz a dostali účastnický list.

 Na videoklip se můžete podívat zde: https://youtu.be/SvQc-wBLrNs

logo Clientela

Autor: Clientela z.s.

Naším hlavním cílem pomoci člověku v nouzi v oblasti financí. Běžný občan se velmi těžko orientuje na trhu financí. Je to náročné. Dnes už totiž neplatí, že je na trhu jedna banka a jedna pojišťovna a všichni mají stejné možnosti. Trh se rozšířil. A my se snažíme být Ti, co Vám pomohou s orientací, výběrem i realizací. A pro ty co chtějí, jsme jejich průvodcem i nadále.
Efektivní komunikace

Efektivní komunikace

Na začátku listopadu 2022 jsme měli tu možnost v rámci projektu Den pro školu navštívit Základní školu Hradec nad Moravici.  Žáci se ve workshopu dozvěděli jak komunikovat mluveným i nemluveným slovem. také jsme nakousli téma písemné komunikace nejen v dopisech a...

číst více
Život s penězi na SŠ, ZŠ a MŠ Lipník nad Bečvou (speciální škola) ve školním roce 2020/2021

Život s penězi na SŠ, ZŠ a MŠ Lipník nad Bečvou (speciální škola) ve školním roce 2020/2021

Celkem jsme v dané škole realizovali 7 skupin a i přes to, že počet žáků byl v celku malý, někdy bylo náročné se jim přizpůsobit a udržet jejich pozornost. A vše začínalo od základů, v 1. stupni jsme si říkali, kde se berou peníze, vyzkoušeli si, jak je náročné je vydělávat a také jak snadné je je utrácet. Vše formou zábavné hry plné úkolů a nástrah. Všichni zúčastnění závěrem dostali drobnou odměnu a celá třída pak účastnický list.

číst více
Život s penězi, aneb chytré dítě v realitě – 1., 2. a 3. třídy, ZŠ a MŠ Prosenice (vč. videí)

Život s penězi, aneb chytré dítě v realitě – 1., 2. a 3. třídy, ZŠ a MŠ Prosenice (vč. videí)

S žáky 1., 2. a 3. tříd sme probírali koloběh peněz v domácnosti – kde se berou peníze, jaké jsou rozdíly mezi povoláními. Učili jsme se za ně nakupovat a zjistili jsme, že během nákupu můžeme potkat různé nástrahy ať už pozitivní, že získáme neočekávaně peníze navíc, tak i negativní, že musíme zaplatit za něco s čím jsme nepočítali. Nakonec však skupinky nakoupily vše potřebné a dorazily zpátky domů.

číst více
Život s penězi, aneb chytré dítě v realitě – 4. a 5. třídy, ZŠ a MŠ Prosenice (vč. videí)

Život s penězi, aneb chytré dítě v realitě – 1. třídy, Kameňačky Brno (vč. videí)

S prvňáčky jsme probírali principy vydělávání peněz. Během dvou vyučovacích hodin, se žáci učili a na vlastní kůži si zkoušeli jak náročné je vykonávat jednotlivá povolání, která přinášejí do rozpočtu domácnosti peníze. Jejich úkolem bylo dle vylosovaného seznamu nakoupit ingredience. Peníze si však museli „vydělat“ výkonem jednotlivých povolání.

číst více